برنجِ حاج عباس محمودی و پسران

فروش کلی و جزئی برنجِ محمودی بدون واسطه از شمال

برنجِ حاج عباس محمودی و پسران

فروش کلی و جزئی برنجِ محمودی بدون واسطه از شمال

برنجِ حاج عباس محمودی و پسران

فروش کلی و جزئی برنجِ حاج عباس محمودی و پسران بدون واسطه و مستقیم از شمال و صد در صد ایرانی با کیفیت عالی و یکدست با تضمین پخت و پس گرفتن برنج در صورت نارضایتی مشتریان عزیز ، برای سفارش یا انتقاد با شماره 09132513272 تماس بگیرید.

پیام های کوتاه
بایگانی

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است


«یکی از مشکلات برخی افراد، به ویژه زوج‌های جوان، خرید و تشخیص برنج خوب و شیوه نگهداری آن است.» 
برنجِ حاج عباس محمودی و پسران را یکبار امتحان کنید

تشخیص و خرید: 

برنج ایرانی ، در شمار برنج‌های ممتاز است، اما درجه‌بندی دارد. فقط خوب قد کشیدن دانه برنج پس از پخت ملاک مرغوبیت نیست. 

دانه برنج هر چه خشک‌تر و سفت‌تر باشد بهتر است؛ زیرا با جذب سریع آب هنگام پخت، حجیم‌تر می‌شود. 

هر چه از تاریخ برداشت آن بیشتر گذشته و بهتر نگهداری شده باشد، بر کیفیت آن افزوده می‌شود. (البته نه بیش از حد) 

دقت کنید برنج کپک ‌زده یا خُرد شده نباشد و بوی نامطبوع کهنگی و ماندگی از آن به مشام نرسد. 

دانه برنج نباید خیلی سفید، خیلی زرد، شفاف، دودی یا ترک خورده باشد؛ برنج خوب رنگ بلوری مات و عاج‌مانند دارد و معمولا باریک و قلمی است، اما طعم و بوی مطبوعش پس از پخت، خیلی مهم‌تر از باریکی و بلندی آن است. 

برنج خوب باید یکدست باشد نه مخلوطی از دانه‌های چاق و لاغر، زرد و سفید، کوتاه و بلند یا ریز و درشت. 

یکی از آزمون‌های سنتی، خرد کردن تعدادی از دانه‌ها زیر دندان است. اگر به سختی خرد شدند، نشانه خشکی بیشتر و کیفیت بهتر است. 

یکی از روش‌های درک میزان عطر برنج، دمیدن هوای گرم یا «‌ها کردن» روی مقداری از دانه‌هاست.






نگهداری و انبار کردن: 

کیسه یا سطل‌های نگهداری برنج را حتما در جایی عاری از نم، خنک و به ویژه خشک انبار کنید تا رطوبت درون دانه‌ها تبخیر شود. 

از گذاشتن کیسه‌ها روی هم خودداری کنید. 

بین هر کیسه فاصله‌ای برای عبور هوا بگذارید. 

افزودن مقداری نمک و چند دانه سیر همراه با سرکشی و هوادهی گاه‌به‌گاه، از آفت‌زدگی جلوگیری می‌کند. 

به هیچ وجه از قرص‌های شیمیایی استفاده نکنید. 

هر چند وقت یک بار محتوای کیسه یا ظروف را زیر و رو، آن را از لحاظ رخنه و حمله حشرات و آفات بررسی کنید. 

در صورت آفت‌زدگی، پیش از تخم‌گذاری بیشتر آفات و افزایش حشرات، برنج را در هوای آزاد، دور از تابش نور خورشید پهن و با الک کردن از لطمه و خسارت بیشتر جلوگیری کنید. 

دقت کنید نمک بجا مانده از برنج آفت‌زده را به سبب پرهیز از انتقال مجدد تخم آفات به ظروف یا کیسه‌ها مجددا استفاده نکنید.




موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۶ ، ۰۲:۴۰
محمدرضا محمودی
برای تشخیص عطر و طعم برنج نیز یک مشت کوچک از آن را میان کف دو دست خوب بمالید و روی آن با دهن بدمید ـ یا به اصطلاح «ها»کنید ـ و سپس بو بکشید اگر برنج عطر داشته باشد خودش را نشان می دهد. این کار را به روش دیگری نیز می توانید انجام دهید یعنی چند دانه از برنج را در دهان ریخته بجوید و مزه آن را بچشید. بیشتر برنج های موجود در بازار دانه های شکسته یا به اصطلاح نیمدانه دارند که پس از پخت بر کیفیت برنج اثر می گذارند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۲۹
محمدرضا محمودی

برنجِ حاج عباس محمودی و پسران با افتخار در خدمت همه مردم ایران بویژه همشهریان عزیز یزدی میباشد.


❌برنجِ خوب را از ما بخواهید❌




موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۰۲:۵۱
محمدرضا محمودی

صد در صد خالص

برنجِ حاج عباس محمودی و پسران مفتخر به صداقت در فروش برنج ایرانی صد در صد خالص و مرغوب ایرانی از بهترین شالیزارهای شمال ایران بدون هیچ تقلبی می باشد.

برنج ایرانی به شرط پخت

پس گرفتن در صورت نارضایتی

برنجِ حاج عباس محمودی و پسران در صورت عدم رضایت شما از پخت برنج و دیدن ناخالصی و خرد شدن بدون هیچ مشکلی برنج خریداری شده شما را بی هیچ قید و شرطی پس خواهد گرفت.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۰۲:۴۲
محمدرضا محمودی

برنجِ محمودی به شرط پخت 

ضمانت فروش برنج ایرانی حاج عباس محمودی و پسران به شرط پخت ، ما ضمانت میدهیم برنج ایرانی خریداری شده از برنجِ حاج عباس محمودی و پسران هنگام پخت یک دست و بدون خرد شدن هنگام پخت باشد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۰۲:۱۹
محمدرضا محمودی


مواد لازم (برای ۴ نفر):

  • برنج ایرانی مرغوب(برنجِ محمودی)….………………. ۳ پیمانه
  • لوبیا سبز خرد شده …………………………………………. ۵ پیمانه
  • گوجه فرنگی ………………………………………….. ۶ عدد متوسط
  • پیاز خرد شده …………………………………………… یک عدد بزرگ
  • نمک، زردچوبه، فلفل، ادویه پلویی …..…………….. به میزان لازم
  • روغن کنجد، روغن زیتون ……………...………….. به میزان لازم


طرز تهیه لوبیا پلوی گیاهی:

برنج را از قبل خیس می کنیم. لوبیا سبز را ۲ سانتی خرد کرده، سپس آن را بخارپز یا آب پز می کنیم. پیاز را با روغن کنجد و کمی زردچوبه تفت داده، سپس لوبیا سبز و ادویه را به آن افزوده و مدتی تفت می دهیم. گوجه را با ۴ پیمانه آب در مخلوط کن ریخته تا نرم شود و به همراه نمک و فلفل به مواد قبلی افزوده و کمی می پزیم. هنگامی که آب گوجه قوام پیدا کرد، برنج را به آن افزوده و مدتی می پزیم تا آب غذا تمام شود، سپس پلو را با حرارت ملایم دم می کنیم.

لازم به ذکر است این پلو بدون استفاده از روغن های سرخ کردنی و رب گوجه طبخ می شود و از نظر سلامت به همه توصیه می شود.


برنجِ محمودی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۶ ، ۰۳:۲۲
محمدرضا محمودی

کشور چین سالانه بیش از ۲۰۰ تن برنج به کشورهای مختلف جهان صادر می کند و در زمینه برنج همانند بسیاری از محصولات دیگر، بزرگ ترین صادر کننده این محصول در دنیاست. متاسفانه علاوه بر برنج طبیعی، نوع پلاستیکی آن هم به همراه محصول اصلی صادر می شود.

این برنج ترکیبی از پلاستیک و نشاسته سیب زمینی است. مصرف این برنج می تواند در ابتدا موجب ابتلا به انواع بیماری ها از جمله مشکلات گوارشی و در دراز مدت حتی سرطان شود.

راه های آسانی برای تشخیص برنج اصل از برنج تقلبی و سنتزی وجود دارد. یکی از این راه ها این است که می توانید چند دانه برنج را در مجاورت آتش بسوزانید. آن تعدادی که می سوزند برنج پلاستیکی هستند.

راه حل دیگر این است که می توانید برنج را در داخل ظرف پر از آب بریزید. مقداری از برنج که در کف ظرف قرار گرفته برنج طبیعی و برنج هایی که در سطح آب شناور باقی می مانند برنج سنتتزی یا تقلبی هستند.

روش دیگر برای تشخیص برنج واقعی از تقلبی این است که اگر برنج را در هاون بکوبید، آن مقداری که کاملا خرد شدند برنج طبیعی و با منشا آلی است و آن مقداری از برنج که خرد نشد و هسته زرد رنگی داشتند برنج مصنوعی یا پلاستیکی است.

روش آخر این است که برنج را در ظرف دربسته برای مدت چند روز در مجاورت نور خورشید قرار دهید. اگر برنج سالم ماند طبیعی است و اگر دچار کپک شد برنج طبیعی نیست.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۵۹
محمدرضا محمودی

اولین نکته ، تهیه برنج خوب و درجه یک است، بدیهی است چنین برنجی از لحاظ قیمت گرانتر از برنجهای پر محصول و یا نامرغوب می باشد ولی باید توجه داشت که برنج درجه یک علاوه برداشتن عطر و طعم ، دارای ری زیاد می باشد که این خود سبب آن می شود تا هر کیلو برنج درجه یک برای ششالی هفت نفر کفایت می کند اما هر کیلو برنج پر محصول و یا نامرغوب به چهارالیپنج نفر غذا می دهد ، بنابر این تصدیق می فرمایید که عملاً نه تنها برنج درجه یک گران نبوده بلکه به صرفه نیز می باشد.


اگر برنج تان شور شد

• اگر هنگام پخت کته و موقع جوشیدن برنج در آب، متوجه شدید که برنج خیلی شور شده است، داخل آب برنج چند تکه سیب زمینی پوست کنده بریزید. سیب زمینی، شوری غذا را به خود جذب می کند.

• اگر قبل از آبکش کردن برنج متوجه شوری آن شدید، موقع آبکش کردن، مقدار آب بیشتری روی برنج آبکش شده بریزید.

 

اگر برنج تان ته گرفت

• به سرعت چند تکه نان روی برنج بگذارید. نان بوی سوختگی را به خودش می گیرد.

• با پیاز هم می شود بوی سوختگی برنج را گرفت. چند حلقه پیاز را داخل برنج فرو کنید. 



 اگر برنج شما بی نمک یا کم نمک شد

• روی غذا با نمکدان نمک بپاشید.

• مقداری نمک را در آب جوش حل کرده و روی برنج بریزید.

• خورش را خوش نمک تر بپزید.

 

اگر می خواهید برنج شما خوب قد بکشد

• موقعی که در اوج جوشیدن است، یک استکان آب سرد داخل برنج بریزید.

• قابلمه را بزرگ انتخاب کنید تا برنج جای کافی برای قد کشیدن داشته باشد.




پخت برنج

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۰۰
محمدرضا محمودی

برنج دودی و برنج نیم دانه محمودی 

در میان لیست برنج‌های موجود در بازار، 2 نمونه محصول برنج هم وجود دارد که استفاده‌های خاصی دارند. به‌طور معمول از محصول برنج برای تهیه پلو استفاده می‌شود و این کار به 2 صورت کته یا آبکشی صورت می‌گیرد. اما 2 نمونه برنج دودی و نیم‌دانه هم وجود دارد که از این محصولات هم می‌شود استفاده خوبی داشت. عده‌ای تصورشان بر این است که برنج دودی ضرر دارد اما این برنج همان برنج معمولی است که پس از برداشت و در مراحل خاصی توسط کشاورزان خبره دودی می‌شود. این برنج، عطر ویژه‌ای دارد و طعم خاصی هم به غذای شما می‌دهد. بد نیست بدانید خیلی از کشاورزانی که در مزارع برنج کار می‌کنند یکی از خوراک‌های محبوب‌شان، کته برنج دودی با ماست است.

غیر از برنج دودی، برنج نیم‌دانه هم در بازار عرضه می‌شود. این نوع برنج برای پخت خوراک‌هایی خاص کاربرد دارد. برنج نیم‌دانه همان برنج شکسته شده است که شاید پلوی خوبی به شما ندهد اما استفاده آن در خوراکی مثل شله زرد بسیار بجاست و طعم این خوراک را عالی می‌کند.

با وجود اینکه برخی کشورها مثل آلمان واردات برنج باسماتی از هند را به دلیل آلوده بودن به مواد سمی و فلزهای سنگین ممنوع کرده اند. در ایران بررسی های متعددی در این رابطه انجام گرفته اما با انتشار گزارش های متناقض در این باره همچنان برنج هندی عرضه و مصرف می شود.
 

 با رشد قیمت برنج ایرانی در سالهای گذشته بازار برنج های خارجی داغ شد، و به سرعت بزرگترین بازار برنج های خارجی را پس از سالها هندی ها دوباره به دست گرفتند تا حدی که رییس انجمن صادرکنندگان برنج هند اعلام کرد: ایران بزرگترین بازار برنج باسماتی هند محسوب می شود و حدود ۲۰ درصد صادرات سالانه این محصول را به خود اختصاص داده است.

با وجود اینکه برخی کشورها مثل آلمان واردات  برنج باسماتی از هند را به دلیل آلوده بودن به مواد سمی و فلزهای سنگین ممنوع کرده اند. در ایران بررسی های متعددی در این رابطه انجام گرفته اما با انتشار گزارش های متناقض  در این باره همچنان برنج هند عرضه و مصرف میشود.





بر اساس گزارشی که سه سال پیش در خبر آنلاین منتشر شد، حدود 5 هزار میلیارد تومان برنج وارد کشور شده که این میزان برابر با 5 سال نیاز کشور است و که در حال حاضر در بازار به طور کامل عرضه شده و در حال فروش است.

 

آرسنینگ همان مرگ موش است

مهمترین عامل آلودگی این برنج ها تا به حال آرسنینگ اعلام شده است که در فارسی به اکسید آن مرگ موش و سولفید آن زرنیخ می‌گویند، عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با علامت As مشخص است و دارای عدد اتمی ۳۳ است.

بهتر است بدانیم، آرسنیک شبه فلز سمی معروفی است که به سه شکل زرد، سیاه و خاکستری یافت می‌شود و از آرسنینگ و ترکیباتش به عنوان علف کش، حشره کش و آلیاژهای مختلف استفاده می شود، از قدیم الایام هم برای ساخت مواد بهداشتی همچون داروی نظافت بدن(موبر/ واجبی) استفاده می‌شود، گفتنی است حتی پایه اصلی کرم‌ها و اسپری‌های موبر از همین دو ماده است.

آرسنیک از نظر شیمیایی شبیه فسفر است تا حدی که در واکنش‌های بیو شیمیایی می‌تواند جایگزین آن شود ازاین‌رو سمی است، وقتی به آن حرارت داده شود به‌صورت اکسید آرسنیک در می‌آید (اکسیده می‌شود) و بوی آن مانند سیر است.

آرسنیک و ترکیبات آن همچنین می‌توانند بر اثر حرارت به گاز تبدیل شوند. این عنصر به دو صورت جامد وجود دارد.

 

در سده بیستم آرسنِت سرب به‌عنوان آفت کش برای درختان میوه به خوبی مورد استفاده قرار گرفت.

(استفاده از آن در افرادی که به این کار اشتغال داشتند ایجاد آسیب‌های عصب‌شناسی کرد) و آرسنیت مس در سده نوزدهم به‌عنوان عامل رنگ کننده در شیرینی‌ها بکار رفت.

آرسنینگ و ترکیباتش موجب مختل شدن سیستم گوارشی و شوک منجر به مرگ می‌شود

این ماده و بسیاری از ترکیبات آن سمی‌است و با مختل کردن وسیع سیستم گوارشی و ایجاد شوک منجر به مرگ می‌شود.

 

اما در شرایطی که بازار برنج آلوده در ایران گرم بود و واردات با همان قدرت پیشین ادامه داشت و با ارایه گزارش اداره کل استاندارد در مورد عدم آلودگی برنج‌های وارداتی ناگهان اتفاق عجیبی رخ داد.

اظهارات یکی از مسوولان کشور صادر کننده این برنج ها بار دیگر آرامش خاطر را از شهروندان ایرانی گرفت.

 

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی پنجاب هند، خبر آلودگی برنج وارداتی ایران را به این سم تایید کرده است

 

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی پنجاب هند با اشاره به وجود مراکز اصلی آرسنیک در مناطق بسیاری از این استان، خبر آلودگی برنج وارداتی ایران را به این سم تایید کرد.

 


مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و آزمایش مجدد برنج های هندی است

 

پس از این مساله مجلس شورای اسلامی وارد میدان گردید و مقرر کرد که دستگاه‌های اجرایی ذیربط دوباره آزمایش‌های مجددی بر روی این برنج‌ها انجام دهند و سپس نتیجه آن از طریق صحن علنی مجلس اعلام عمومی شود.

در این باره با یکی از کارشناسان کشاورزی صحبت کردیم که نخواست نامش فاش شود.

 

یک کارشناس: برنج های وارداتی هندی حاوی سم آرسنینگ است

 

وی معتقد است؛ برنج های وارداتی هندی حاوی سم آرسنینگ است و می افزاید: با وجود اینکه برنج‌های هندی با کیفیت بالا هم موجود است، اما وارد کنندگان به دلیل قیمت بالاتر و سود کمتر ترجیح می دهند برنج های بی کیفیت و آلوده را وارد کنند.

 

برنج های هندی فرآوری شده است به همین دلیل سه برابر طولشان قد می کشند

 

این کارشناس می گوید: برخی برنج های هندی ساختگی است یعنی این برنج ها شبیه ماکارونی فرآوری می شود و آرد را به برنج تبدیل می کنند، به همین دلیل است که اگر این نوع برنج را در آب بریزید، رشد می کند یعنی بافتش جاذب است و آب را جذب و تقریبا سه برابر طولشان رشد می کنند.

 

تمامی برنج‌های وارداتی هندی یک جنس واحد دارند، اما با چند برند متفاوت وارد می شود و این برندهای مختلف نشان سلامت آن‌ها نیست

 

به گفته وی، تمامی برنج‌های وارداتی هندی یک جنس واحد دارند، اما با چند برند متفاوت وارد می شود و این برندهای مختلف نشان سلامت آن‌ها نیست.

این کارشناس اظهار می کند: تاجران ایرانی برنج‌های ارزان قیمت هندی را سفارش می دهند و با اسم خاص وارد بازار می‌کنند، ورود این سم‌ها و مواد افزودنی به بدن در دراز مدت اثر خودش را نشان می دهد و به نظر من مردم اگر برنج خرد ایرانی مصرف کنند سلامت‌شان تامین می شود تا اینکه برنج های آلوده را با قیمت پایین تر بخورند.

نمی توان برنج ایرانی بیشتری تولید کرد

 

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: تولید برنج ایرانی در سطح متر مربع کم است ولی کیفیت بالایی دارد، برخلاف شرق آسیا که در یک متر مربع 2 تن برنج کشت می‌شود و به دلیل نوع کشت ما قادر به تولید بیشتر نیستیم.

 

وی می افزاید با توجه به میزان بالای مصرف برنج در کشور ما و بعلاوه اینکه ما در مصرف برنج ذائقه خاصی داریم، با افزایش قیمت تولید برنج باید به سمت تغییر ذائقه مان پیش برویم.




برنجِ محمودی




برنج های هندی عامل ایجاد سرطان در کودکان

 

این کارشناس معتقد است: برنج های باسماتی پاکستانی از برنج های هندی کیفیت بهتری دارند و می توان جایگزین مناسب تری از برنج های هندی باشند.

پیش از این نیز معصومه ابتکار در زمان فعالیتش در شورای شهر در گفتگو با روزنامه شرق، آلودگی برنج های هندی را تایید و اظهار کرده بود از آنجا که برنج آلوده به آرسنیک در ردیف اول علت های سرطان کودک قرار گرفته بهتر است به کودکان برنج ندهیم.

براساس اعلام سازمان بازرسی کل کشور از آبان ماه سال ۱۳۹۰ آزمون فلزات سنگین برای برنج های وارداتی اجباری اعلام شد. این سازمان در همان زمان عنوان کرده بود که آلودگی برنج های وارداتی به ویژه برنج های هندی به «فلزات سنگین» محرز است.

اما همچنان برنج های هندی در بازار بفروش می رسند و با وجود تاکید بسیاری از مراجع قانونی و رسمی به آلودگی این برنج ها هنوز هیچ گونه ترتیب اثری برای جلوگیری از واردات این نوع برنج ها انجام نشده است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۶ ، ۰۶:۲۳
محمدرضا محمودی

برنج حاج عباس محمودی و پسران هدیه منحصربه فرد ما از بهترین شالیزارهای فریدونکنار با همه ویژگیهای یک برنج خوب از قبیل عطر عالی، طعم مطبوع و قدکشیدگی، به مشتریان عزیز می باشد. تجربه چندین ساله حضور در بازار و عرضه برنج طارم محلی فریدونکنار به شیوه سنتی، ما را برآن داشت تا به کمک نیروهای متخصص ، با تحصیلات دانشگاهی بالا و با بهره گیری از روشهای نوین بسته بندی اقدام به عرضه با کیفیت ترین نوع برنج طارم محلی فریدونکنار با برند حاج عباس محمودی و پسران نمود.









علت محبوبیت و کیفیت بالای برنج فریدونکنار چیست؟ ( چرا برنج محمودی فریدونکنار؟)

یکی از بهترین برنج های جهان در نواحی شمالی ایران کشت می شود در این میان برنج طارم محلی فریدونکنار در استان مازندران، از بهترین ها محسوب می شود، چرا که:

علاوه بر ویژگی های اصلی یک برنج خوب ازجمله عطر و طعم و قدکشیدگی در مقایسه با ارقام دیگر برنج کشت شده در نواحی شمالی، از لحاظ تغذیه ای خوش خوراک وسهل الضم بوده و به لحاظ بهداشتی نیز چون از کم ترین میزان کود های شیمیایی وسموم در مراحل تولید آن به کار گرفته می شود ، منحصر به فرد می باشد.

علت این امر را نیز باید درعنایت خداوند سبحان و ویژگی آب و هوایی انحصاری وخاک منطقه فریدونکنار جستجو کرد. همان طور که علاقه مند ان به طبیعت و محیط زیست مستحضرند تالاب فریدونکنار برخلاف سایر تالاب های موجود در ایران فصلی بود و در واقع تالاب فریدونکنارهمان زمینهای شالیزاری هستند که در فصل پاییز و زمستان مکان امنی را برای انواع پرندگان مهاجر مهیا می کنند.

وجود این پرندگان مهاجر که تعداد آنها به میلیون ها پرنده می رسد، به مدت ۵تا۷ماه در شالیزارهای فریدونکنار، باعث تزریق مقادیر زیادی فضله وکود های پرندگان(گوانو) به صورت تدریجی به شالیزار شده و این کودهای طبیعی رها شده توسط پرندگان به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ازت و فسفرموجب غنی شدن خاک شالیزارهای منطقه شده و مصرف انواع کودهای شیمیایی را به حداقل ممکن می رساند. ضمن اینکه این پرندگان با تغذیه انواع  حشرات و کرم ها نیاز به مصرف سموم  جهت دفع آفات در مزارع شالیزارهای فریدونکنار را به حداقل می رسانند.

درضمن زمین های شالیزار فریدونکنار با استفاده از آب های رودخانه ای که به همراه خود مواد رسوبی،  املاح و مواد معدنی فراوان دارد آبیاری می شود.ازنظرعلمی یعنی دارای قلیاییت و هدایت الکتریکی بالایی است که از شاخص های مهم در حاصلخیزی طبیعی آب و خاک محسوب می شوند ومعمولا این گونه آب ها (مثلا در استخرهای پرورش ماهی) و نیز در خاک( مثلا در زمین های شالیزاری ) نیاز بسیار کمتری به مصرف کود های شیمیایی ازته و فسفره برای باروری دارند.     

بهمین دلیل به لطف طبیعت خدا دادی و موقعیت منحصر به فرد زمین های شالیزارشهرستان فریدونکنار از کیفیت ممتاز برای تولید برنج عطری و تا حد امکان اورگانیگ برخوردار بوده و بالاترین درجه کیفی در بین برنج های شهرستان های ایران را دارد.

امروزه باتوجه به وجود ارقام مختلف برنج و مشابهت نسبی برخی از آنها با برنج طارم خالص بودن برنج طارم بسیار مهم بوده و برنج محمودی با افتخار و اطمینان ضامن این رسالت است که برنج ارائه شده به مشتریان از بهترین شالیزارهای فریدونکنار تهیه شده و با اطمینان کامل می گوییم که  صد در صد خالص است